পশ্চিমবঙ্গ প্রাইমারি টেট ২০২২ পর্ব – ২১ English Pedagogy
পশ্চিমবঙ্গ প্রাইমারি টেট ২০২২ পর্ব – ২১ English Pedagogy
পশ্চিমবঙ্গ প্রাইমারি টেট ২০২২ পর্ব – ২১ |
WBPDF
নমস্কার বন্ধুরা :-
আজ Wbpdf.in আপনাদের জন্য নিয়ে এসেছে পশ্চিমবঙ্গ প্রাইমারি টেট ২০২২ পর্ব – ২১ English Pedagogy , যেখানে পশ্চিমবঙ্গ প্রাইমারি টেট ২০২২ পর্ব – ২১ English Pedagogy র উপর ৩০ টি গুরুত্বপূর্ণ প্রশ্ন-উত্তর আপনাদের সামনে পিডিএফ আকারে তুলে ধরা হয়েছে,
এই তালিকার মধ্যে The translation method makes no attempt for training in speech, Language acquisition may be done well in puberty, Grammar should be taught in the class Contextually, Group project helps in developing Collaboration, critical thinking and problem solving ইত্যাদি গুরুত্বপূর্ণ তথ্যাদি অতি সংক্ষেপে তুলে ধরা হয়েছে , যেগুলি পরবর্তী যেকোনো পশ্চিমবঙ্গ প্রাইমারি টেট প্রিপারেশন নেওয়া ছাত্র-ছাত্রীদের বিভিন্ন ক্ষেত্রে কাজে লাগবে।
এই সম্পূর্ণ বিস্তারিত আলোচনা বিবরণ শুধুমাত্র আপনাদের সুবিধার্থে Wbpdf.in আপনাদের সম্পূর্ণ বিনামূল্যে PDF আকারে প্রদান করছে যাতে আপনারা যে কোন চাকরির প্রস্তুতি খুব সহজেই অনলাইনে নিতে পারেন। তাই অবশ্যই Wbpdf.in এর সঙ্গে যুক্ত থাকুন আমাদের উৎসাহিত করুন আরো নতুন নতুন এ ধরনের জেনারেল নলেজ এবং স্টাডি মেটেরিয়ালস যাতে আপনাদের দিতে পারি এবং ফলো রাখুন প্রতি পদক্ষেপে Wbpdf.in।
English Pedagogy
01. In grammar translation method little
importance is given to –
A) Spelling
B) Punctuation
C) Vocabulary
D) Pronunciation
02. A project work does not test –
A) Creativity
B) Memory
C) Writing skill
D) Adaptability
03. At the initial stage FCA focuses
on
A) Listening
B) Speaking
C) Writing
d. Listening and speaking
04. Language acquisition may be done well in__
A) Puberty
B) Teenage
C) Adulthood
D) None of these
05. A test to assess the potential
of students for specific abilities and
skills such as music, spatial ability or logical ability as called a/an –
A) Attitude test
B) Proficiency test
C) Achievement test
D) Aptitude test
06. Some noise in the language class
indicates –
A) Indiscipline of learners
B) Lack of interest
among the learners
C) Constructive activities with
learners engaged in language learning
D) None of these
07. Grammar should be taught in the class___
A) Seperately
B) Contextually
C) Independently
D) None of these
08. Interference of mother tongue in acquiring a
second language is called____
A) Positive transfer
B) Negetige transfer
C) Both
D) None of these
09. A learner in the process of acquiring english
as the second language should emphasise on___
A) Listening and speaking
B) Reading and
writing
C) Speaking and
reading
D) Listening and
writing
10. A test of listening
comprehension is a test of –
A) Phonology
B) Receptive skill
C) Hearing skill
D) Productive skill
11. In learning english second language a learner
needs___
A) Formal situations
B) Informal situations
C) Tiresome homework
D) None of these
12. When learners and engaged in a
pair activity, taking on roles of a doctor and patient, the activity is called
–
A) Real Activity
B) Simulation
C) Declamation
D) Exchanging notes
13. The term ‘comprehensive’ in
Continuous and comprehensive Evaluation means –
A) Academic skills
B) Scholastic
development
C) Co-scholastic development
D) Scholastic and co-scholastic
development
14. The role of a teacher in a classroom situation
is to be a____
A) Supervisor
B) Controller
C) Facilitator
D) None of these
15. In acquiring english as a second language one
can use mother tongue____
A) Often
B) Excessively
C) When necessary
D) None of the above
16. Journey from example to
generalization is –
A) Deductive
B) Incidental
C) Inductive
D) All the above
17. Direct Method prohibits –
A) Vocabulary
B) Memorization
C) Fluency
D) Communicability
18. The main techniques of Direct
Method is –
A) Conversation
B) Look and say
C) Leadership and guidance
D) All the above
19. Learning take place when –
A) A student listens to the teacher
B) A student gets the correct
response from the teacher
C) A student abesy the teacher
D) All the above
20. What is essential in the structure-Functional
Approach is___
A) Maximum teaching
B) Emphasis on
writing skill
C) Supervision of student’s work
D) None of these
21. A language teacher must –
A) An introvert
B) An extrovert
C) An expressive
D) None of the above
22. Listening, Speaking, Reading,
Writing are –
A) Formal skill
B) Verbal skill
C) Motor skill
D) Language skill
23. A poem can be best taught by –
A) Making the students recite it
B) Oral language drill
C) Recitation and them explanation
D) Group discussion
24. Group project helps in
developing
A) A hing level of ambitious to achieve
B) Good memory in the young
C) Competition
D) Collaboration, critical thinking and problem
solving
25.
The founder of structural grammar was –
A) C.C. Fries
B) Chapman
C) Nesfield
D) Chomskey
26. Strenght in the mother tongue will mean
strength in english- it is said by__
A) W.M Ryburn
B) Thomson and Wyatt
C) H. Champion
D) None of these
27. Which of the following is a
value associated with an inclusive Classroom ?
A) Collaboration
B) Sympathy
C) Competition
D) Envy
28. Schools need to becomes centres
that prepare children for life and ensure that all children, especially the
differently able children from marginalized sections, and children in difficult
circumstances get the maximum benefit of this critical areas of education.”
this observation found in the National Framework -2005 is related to –
A) Gender equality
B) Critical pedagogy
C) Inclusive education
D) Constructivist learning
29. Study of meaning in a language
is known as –
A) Linguistics
B) Morphology
C) Systax
D) Semantic
30. The translation method makes no attempt for
training in __
A) Listening
B) Speech
C) Reading
D) None of the above
More Pdf | Download Link |
---|---|
পশ্চিমবঙ্গ প্রাইমারি টেট ২০২২ পর্ব – ২০ বাংলা পেডাগোগি | Click Here |
Wb Primary TET 2022 Class – 19 পরিবেশ পেডাগোগি | Click Here |